Sivut

keskiviikko 11. tammikuuta 2017

Detmoldin matka osa 2

Keskiviikko 30.11

Kokoonnuimme aikaisin aamulla Detmoldin rautatieasemalle. Nousimme junaan päämääränämme Münster, vaihdoimme junaa kolmesti matkalla.Saimme hieman oudoksuvia katseita, kun Tuija huuteli meille, että kaikki nousee varmasti oikeaan junaan eikä eksy.
Kauniiseen Münsteriin saavuttuamme, saimme opastetun kierroksen, jossa kävimme kaupungin kuuluisalla torilla, Pyhän Paavalin katedraalissa, ja näimme useita hienoja kirkkoja. Katedraalissa pääsimme näkemään kun 1540-luvulla rakennettu astronomionen kello soi ja pienet figuurit liikkuivat siinä. Ihmisiä tulee usein ympäri maailmaa katsomaan kyseisen kellon sointia. Kirkkojen ihailemisen jälkeen meillä oli aikaa käydä shoppailemassa.

Pyhän Paavalin katedraali

Torstai 1.12
Taas kokoonnuimme rautatieasemalle, tällä kertaa menimme Bielefeldiin. Siellä kävimme tutustumaan isoon yliopistoon. Kampus ei sinäänsä eronnut suomalaisista yliopistoista, mutta se oli tosi iso ja päärakennuksen sisällä oli mm. kauppa, kahviloita ja oma uimahalli. Meille esiteltiin myös kansainvälisen vaihdon mahdollisuuksia. Taas oli vapaa-aikaa käydä kiertelemässä ja tuhlaamassa rahaa.
Bielefeldin yliopiston "aulahalli"

Perjantai 2.12
Menimme hostiemme kanssa oppitunneille. Istuin sitten uskonnon ja sen jälkeen maantiedon tunneilla ja sen jälkeen host-siskoni sanoi että saan lähteä kaupungille shoppailemaan. Illalla kävimme muiden suomalaisten kanssa kahvilla ja pelailtiin wiillä host-perheen kanssa.

Lauantai 3.12
Jokaisella host-perheellä oli omia tekemisiä, me lähdimme isompaan kaupunkiin Hannoveriin shoppailemaan. Kiertelimme monia tunteja isossa kauppakeskuksessa ja sitten menimme syömään. Aikaisin sunnuntai-aamuna istuimme monta tuntia bussissa ja lentokoneessa ja lopulta palasimme turvallisesti ja väsyneinä onnnistuneen matkan jälkeen Savonlinnaan.